Manly! - Reisverslag uit Manly, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu Manly! - Reisverslag uit Manly, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu

Manly!

Blijf op de hoogte en volg Rina

22 December 2013 | Australië, Manly

Hii,

Is een tijdje geleden dat ik een update heb getypt net zoals ik nog een aantal andere dingen moet regelen. Verschuif alles telkens een dag, ach heb alle tijd!

De laatste paar dagen in St.Kilda waren leuk! Gezellige mensen ontmoet.
Ik had alleen best iets raars mee gemaakt, de laatste avond in St.kilda wilde ik naar bed gaan en ging nog even naar de toilet. Daar lag een meisje op de grond, ik vroeg aan haar of het goed met dr ging en ze reageerde niet, vroeg t nog een keer, ze zei tegen me nee gaat niet goed. Ik tilde haar op en wilde haar wat water geven. Ze keek zo raar uit de dr ogen en was lijkwit. Het meisje raakte een beetje in paniek en viel nog een keer. Ik ben snel hulp bij de receptie gaan halen. Wij liepen met ze tweeen terug naar het meisje was het meisje weg, ik dacht zal wel erg dronken zijn.. We liepen door naar de douche en daar stond ze rondjes te draaien, bleek dat ze niks meer kon zien! Ze riep telkens ik zie niks meer, ik zie jullie niet! We hebben haar naar beneden gebracht en ze is naar het ziekenhuis gebracht! Weet verder alleen niet hoe het met haar is afgelopen! Lijkt me in ieder geval heftig als je opeens niks meer kan zien!


16 December ben ik naar Melbourne Airport gegaan dat was de dag dat ik naar Sydney ging vliegen om vervolgens naar Manly te gaan. Als je in Sydney bent dan moet je de Ferry pakken en die vaart je naar Manly toe dat is ongeveer 30 minuten.

Ik was redelijk vroeg op de airport (dacht kan maar beter niet me vliegtuig missen, na het gezeur met me tickets=D).
En opeens besefte ik me hoe raar het is, ik ga naar een ander gedeelte van Australie en dat doe ik gewoon vliegend. Waarschijnlijk ga ik dat vaker doen haha.. Ik had ook met de bus gekunt maar dan was ik veeeel langer onderweg. Het blijft alleen een raar idee.
Heb er wel even met een grote glimlach gezeten en besefte hoe gaaf dit eigenlijk is het reizen. Trouwens het is maar 1,5 uur vliegen!

En dan land je in Sydney en helemaal vergeten het adres op te schrijven van je nieuwe hostel, en nog maar 8% van je batterij te hebben van mien phone! Afijn gelukkig heb ik fijne vrienden die snel een adres wilden opzoeken voor me!
Uiteindelijk, erg laat kwam ik aan in me hostel. Sliep met drie Nederlandse meisje op een kamer! Het hostel werkt met een Nederlandse organisatie, komen daar veel Nederlanders
Jullie snappen het wel, erg gezellig weer. We hebben gepeddelt, naar het strand geweest, bbq, stappen etc.etc.

Tevens ben ik twee keer Sydney in geweest, en gisteren met Nicky zei is n Sydney Au pair. Nicky ken ik al vanuit Nederland, wat is de wereld toch klein! We zijn naar Bondi Beach gegaan, niet echt mijn ding daar het is vooral zien en gezien worden! Veel mooie mensen..

Ik vergeet ook dat het bijna kerst is, het is appart om in de zomer af en toe kerstmuziek te horen en een kerstboom te zien! Ik kan het niet plaatsen en denk dat ik dat ook niet gaat gebeuren! Keertje kerst overslaan lijkt me een top idee. Ben al niet zo van de kerst haha.. Misschien lig ik wel op het strand en zal dan proosten dat het kerst is en even denken aan jullie;)

De Austrailers hier zijn erg vriendelijk, ze willen je ook altijd helpen!
Hier in de kroeg is het trouwens een stuk strenger, als je te dronken oogt of als je gewoon rode ogen hebt of wat dan ook dan mag je de kroeg niet in, of je word het eruit gezegd! De politie doet vaak controle, ben je vervolgens wel dronken en je word gepakt als de politie binnen is dan krijgt de kroeg een boete! Anders dan Nederland.

Morgen verblijf ik 11 dagen in Sydney, heb niet echt goede verhalen gehoord over de straat waar ik zit en dat de hostels erg vies zijn.. Hoop op zegen dat mijn hostel goed is. Ik denk dat ik af en toe nog eens de Ferry pak terug naar Manly, Manly is leuk!
Ik blijf tot 3 januari in Sydney, ik ga in de tussen tijd eens bekijken waar ik dan heen wil! Ga sowieso werken op fruitplukken ofzo! Heb geld nodig en wil dat graag meemaken!..

Verder vind ik het heerlijk om langs het strand te lopen en me mind even verzetten of juist nadenken! De heimwee blijft elke dag aanwezig maar heb het hier fijn en ga nog niet na huis.

Een heel verhaal! Liefs






  • 22 December 2013 - 10:58

    Liza:

    Ben trots op je Rin.

    Xxx

  • 22 December 2013 - 12:50

    Liza:

    Lieve rin...vind heerlijk om te lezen dat je ondanks je heimwee toch geniet.hier heb je voor je hele leven profijt van....en je schrijft leuk...net of je naast me zit ha ha ...nou lieve nicht een hele dikke kus van je tante

  • 22 December 2013 - 13:28

    Natasja:

    Wauw heerlijk om te lezen dat je het goed hebt !! Haha en oppassen met de rode oogjes dan maar !! Misschie zijn er wel ergens geleurde lenzen te koop hihi
    1.5 uur vliegen...das best lang met du bus...wat een afstanden he !
    Thanks for the update ..have fun

  • 22 December 2013 - 14:41

    Ietje Willemsen:

    Hoi Rina,

    Super om te lezen hoe het jou vergaat. Wat fijn dat je ondanks wat heimwee geniet. Raar idee inderdaad, zomer met kerstmis. Geweldig wat je meemaakt, behalve met dat meisje dan en wat leuk dat je ook bekenden uit Nederland ontmoet. Des te leuker voor jou denk ik, je krijgt snel aansluiting en ze nemen je weer mee naar voor hen bekende plekken. Wat een ervaring ga je op doen en heb je al gedaan. Fruitplukken is vast ook een leuke ervaring en het levert geld op, ook niet onbelangrijk,haha. Als ik jouw reisverslagjes lees, denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt. Niks mis met deze ervaring die je maar mooi meeneemt in je ontwikkeling en voor je toekomst. Kan niet iedereen op zijn CV zetten hoor. Super tof, lekker de tijd voor jezelf nemen, straks teer je op deze verrijking!!! Misschien denk je dat het nog heel lang duurt maar de tijd snelt voorbij dus GENIETEN meis en wij wensen je alle goeds en blijf goed voor jezelf zorgen.

    Hele lieve, dikke knuffel van ons.

  • 22 December 2013 - 23:11

    Jaap & Sandra:

    Lieve en inmiddels STOERE meid,

    Fijn om weer een verslag van je te lezen, en een lange, dus het gaat goed met je.
    Heel goed van je, dat je actie hebt ondernomen voor dat meisje. Hopen, dat het goed met haar gaat.
    Ook goed, dat je zo lekker bezig bent, mensen ontmoeten en lekker je ding doen en veel ondernemen. Straks word je nog een echte Aussie. Door alle dingen, die je doet, maak je je dingen eigen. Goed bezig dus!
    Bondi Beach, allen voor mooie mensen.....daar hoor jij toch ook bij...laat Australië maar een poepie ruiken.
    O ja, ik zal met café Brugge overleggen, dat ze de regels wat strenger gaan hanteren. Tegen de tijd, dat je weer terug bent, ben je er aan gewend. Haha!
    Het lijkt ons ook een raar idee om kerst te vieren in de hitte. moeilijk voor te stellen. We wensen je fijne kerstdagen toe.
    De portemonnee zal wel wat dunner worden...dus werken, hartstikke goed en een hele goede ervaring. Dat neem je mooi weer mee.
    Af en toe tot jezelf komen en met jezelf aan de praat raken is goed. Je maakt je dingen bewust.
    GENIET en GENIET!
    Rina, we zijn hartstikke TROTS op je en .... DIKKE X

  • 24 December 2013 - 19:27

    Jaron:

    Netjes gedaan allemaal:) Niet vergeten het vuurwerk in Sydney:) Volgens mij het mooiste van de wereld. Veel plezier. bro x

    /HIGH FIVE:)

  • 25 December 2013 - 00:23

    Betsy En Frans:

    Hoi rina


    Wij zijn heel trots op je, en je onderneemt ook dingen om je af te leiden, dat je misschien minder heimwee hebt
    Succes met het fruit plukken
    Wij wensen je fijne feestdagen,

    Heel veel plezier
    Dikke kus van ons.

  • 29 December 2013 - 09:10

    Ria:

    Hoi Rina.
    Leuk om te horen hoe je je staande houdt daar in Australie.
    Een warme kerst aan het strand terwijl bij ons de zon welliswaar scheen, maar we niet langs het strand liepen.
    Hopelijk gaat het met de heimwee wat beter, iets dat er echt bij hoort als je zo ver van iedereen vandaan bent , waar jij om geeft. Maar je zal er later geweldig op terug kunnen kijken en al die ervaringen zullen je alleen maar sterk maken.
    Vandaag komen je ouders en Willie bij mij en gaan er weere en gezellig samenzijn van maken.
    Ongetwijfeld zullen we het over je hebben en zeker in de positieve zin des woords.
    En zo glijden we bijna het jaar uit. Een jaar waar voor een ieder veel gebeurd zal zijn.
    Het nieuwe jaar ligt dan voor je en allemaal mieuwe mogelijkheden voor jou.
    Succes daar, geniet van het spectaculaire vuurwerk.
    Is het lastig om werk te vinden ? Of lukt dst aardig. Veel seizoenwerk?
    Tot latrr. Een lieve groet,
    Ria

  • 01 Januari 2014 - 15:13

    Betsy En Frans:

    Hoi Rina

    Wij wensen jou een fijn en gezond 2014 toe

  • 03 Januari 2014 - 00:36

    Rin:

    Bedankt voor de leuke reacties! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Garnaal gaat de wijde wereld in!



Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Great Ocean Road

21 Februari 2014

See you Tassie!

13 Februari 2014

Tasmanie

13 Februari 2014

Echuca

05 Januari 2014

Melbourne
Rina

Dag lieve allemaal, Het gaat toch echt gebeuren, ik ga een tripje maken! Nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen. Weg uit mijn vertrouwelijke omgeving, op naar het onbekende! Via deze weg wil ik proberen om af en toe een update te schrijven. Lieve allemaal, ik ga jullie missen en succes met de winter=D X

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6978

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Garnaal gaat de wijde wereld in!

06 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: