See you Tassie! - Reisverslag uit Cradoc, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu See you Tassie! - Reisverslag uit Cradoc, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu

See you Tassie!

Blijf op de hoogte en volg Rina

21 Februari 2014 | Australië, Cradoc

Tassie,

Nadat het nu toch echt zeker is dat het een tijd kan duren voor het appelseizoen start in Tasmanie. Tussen nu en 3/4 weken begint het. Heb ik beslosten om weg te gaan en terug te vliegen naar Melbourne. 22 februari vlieg ik terug, verblijf 1 nachtje in Melbourne en neem daarna de bus naar Echuca. Alweer. In Echuca kan ik namelijk een baan krijgen als tomatenplukker! Fijn voor de rug.

Maar wat ga ik de Tasmanie missen, de mensen hier zijn zo vriendelijk. Deze week weer vollop wezen liften. Het liften vind ik hier leuk, je spreekt met de mensen over hun levens, het land en nog veel meer. Ik besefte me op den duur dat je eigenlijk nooit weet bij wie je in stapt.

Het is erg grappig. We hebben diverse personen gehad; van degelijke, rare, enthouste, stille en hardrijdende mensen. Auto's die afgeladen zijn met hun spullen waar je tussen zit of een auto met honden en waar je jezelf maar tussen moet wringen!

Maar ook een keer een auto die stopte met 3 personen. Een klein donker meisje reed met twee grote gasten en ze reed zo hard. Het is hier niet zo in Nederland 1 recht stuk. Nee deze weg heeft alleen maar scherpe bochten. Ik hou van hard rijden maar ik dacht echt even toen ze inhaalde in een bocht, als er nu iemand van de andere kant komt, ik ben harstikke dood. Achteraf natuurlijk weer hard om gelachen. Je weet nooit wat je aantreft!

Veel mensen die je spreekt zijn niet in Tasmanie geboren, een man zei tegen me wij zijn net als 'backpackers' wij komen ook overal vandaan.

Ik ben blij dat ik naar Bruny Island ben geweest ik heb een klein stukje van het mooie Tasmanie gezien er is alleen nog veel meer. Wat je hier nodig hebt is een auto. Misschien ooit kom ik nog terug om verder Tasmanie te zien.

Zondag begint de hel van Echuca weer, waar automobilisten niet voor je stoppen als je een voetganger bent, nee daar rijden ze liever nog harder voor je neus vandaan. Een stadje dat twee straten heeft en erg vlak is. De mensen moeilijk te verstaan zijn en niet altijd even vriendelijk. Maar het is voor even. Op naar een nieuw avontuur.

Dag mooie Tasmanie.




  • 21 Februari 2014 - 11:57

    Jaap&Sandra:

    Liftend ontmoet je de meest verschillende mensen. Zo leer je wel heel goed de mensen van het land kennen.
    Je gaat voor het avontuur.......je bent al een echte backpacker.
    Je hebt in ieder geval weer werk, kun je weer verder plannen maken. Wie weet blijf je net zoals de Tasmaniërs wel hangen in Australië.
    Liefs, xxx

  • 21 Februari 2014 - 13:36

    Jaron:

    Er ziet er naar uit dat je aardig aan het genieten bent tussen al het gewerk door:) Geniet nog van je aantal maanden.

    Cheer bro:)

  • 21 Februari 2014 - 21:37

    Natasja:

    vind het zo leuk om te lezen dat je echt groeit in het reizen en dan je gewoon met de wind meewaait ( hoewel het soms niet anders kan ) wauw Rin echt supre trots op jou !!!
    heerlijk om weer wat van je gelezen en vooral gezien te hebben ..was jij dat daar op de kop?
    kan je dat al zo lang of was het een snelle fotograaf?
    liften is echt wel DE manier om mensen te leren kennen super fijn dat je daar goede ervaringen mee hebt !!
    Enjoy en geniet ervan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cradoc

Garnaal gaat de wijde wereld in!



Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Great Ocean Road

21 Februari 2014

See you Tassie!

13 Februari 2014

Tasmanie

13 Februari 2014

Echuca

05 Januari 2014

Melbourne
Rina

Dag lieve allemaal, Het gaat toch echt gebeuren, ik ga een tripje maken! Nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen. Weg uit mijn vertrouwelijke omgeving, op naar het onbekende! Via deze weg wil ik proberen om af en toe een update te schrijven. Lieve allemaal, ik ga jullie missen en succes met de winter=D X

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6968

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Garnaal gaat de wijde wereld in!

06 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: