Tasmanie - Reisverslag uit Cradoc, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Cradoc, Australië van Rina Schipper - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Rina

13 Februari 2014 | Australië, Cradoc

Daar ben ik weer ;)

Aangekomen na een lange reis van Melbourne naar Tassie, eerst weer de busreis naar Melbourne daarna naar vrienden toe want de vlucht naar Tassie ging pas de volgende ochtend. Vroeg in de nacht richting de airport en daar een aantal uurtjes wachten voor de vlucht naar Tassie. Ging het toch echt gebeuren werken op een farm.

Aangekomen in Tassie moesten we weer een bus pakken maar die vertrok twee uur later, dan maar over een markt lopen:)
Aangekomen bij het hostel, had ze eigenlijk geen plek. Van te voren hadden we al een aantal keer gebeld en gemaild, alleen op het laatste e-mail had ze geen reactie gegeven. Later vertelde ze dat ze dat deed omdat ze geen plek had. Ik dacht o nee, kom je aan in Tassie is er geen plek!

Maar ze zei jullie kunnen in de studie slapen, een omgebouwde garage.
Je moet het zien als een vierkant gebouw met geen elektrische tijd en 9 bedden daarin! Was iig al lang blij dat ik kon slapen na 30 uur gereisd.

Na twee dagen werden we overgeplaats naar een ander gedeelte met een gezamelijke keuken en tv lounge. Geen wifi en geen eletrische tijd op de kamers. Tevens gaat het licht in de kamer ook erg snel uit dus je moet jezelf telkens bewegen voor licht;)

Maar gelukkig na twee dagen hadden we ook werk, cherrys sorteren in een vriezer.
Je staat met een mannetje of 16 achter een machine staan en je kijkt of er geen rotte cherrys zijn zoja dan gooi je ze weg! Heel simpel, boring maar vooral KOUD!
De eerste drie uur van de dag zijn altijd het zwaarst. Na twee uur voel je, je handen en voeten niet meer en na drie uur voel je vrijweinig tot niks meer, maar na ongeveer drie uur krijg je pauze dat betekent ONTDOOIEN. Je weet trouwens nooit wanneer je klaar bent met werken altijd tussen 15:00 en 18:00 uur.
Het is ontzettend saai maar ben erg blij dat ik werk heb.

Verder doen we in het hostel veel kaarten en als we een day off hebben gaan we leuke dingen doen. De eerste day off heerlijk twee uur gewandeld en daarna aangekomen bij een klein strandje! Maarja dan moet je nog terug lopen en natuurlijk geen zin in. Dan maar proberen te liften had er eigenlijk een beetje een hard hoofd in want we waren met ze vieren.
Maar na 5 minuten stopten een car en konden we gelijk mee, wij vieren opgepropt in een auto met daar achter nog twee grote honden haha!

Afgelopen zondag zijn we naar Bruny Island geweest. Dat is 40 minuten rijden naar de ferry en dan 20 min met de ferry. Het is daar zo mooi, mooie stranden het water is er zo clear! Je kan er van alles doen, kaas proeven, oesters eten, wandelen, zwemmen en elke keer maar verbazen hoe mooi het is!
Het weer was heerlijk we hebben daar ook lekker op het strand gelegen, alleen later sloeg het weer helemaal op, regen, storm en grote bomen die afbraken! De elektrische tijd was ook nog eens uitgevallen!
We hebben drie uur moeten wachten voordat we op de ferry terug konden het was er zo druk! ook ivm de storm denk ik.

Ohjaa bbq doen we ook best vaak hihi heerlijk de openbare bbq!

Je kan hier overigens altijd liften, de transport vanuit het hostel is 7,50 dollar. Liften is gratis en nog leuk ook. Iedereen doet het hier en de mensen hier weten dat hier een aantal hostels zitten en nemen iedereen mee.

De mensen zijn hier erg vriendelijk!

Het werk is nu afgelopen en het is wachten op het appelseizoen, alleen nu zit ik in een dilemma het is ongeveer 3-5 weken wachten voor het begint. Als ik hier wacht dan kost het me elke week 170 dollar voor accommodatie en daarbij komt het eten er nog bij. Wat erg duur is haha
Zit heel erg te twijfelen om naar Indonesie te gaan en dan weer terug. Het is een risico omdat ik dan wel weer low budget terug kom. aan de andere kant ik hou van een risico en eigenlijk wil ik hier niet wachten en niks zien maar wel geld spendeer aan accommodatie etc.

Ik weet het echt niet maar moet wel beslissingen gaan nemen..... te tijd begint te dringen!

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat, met mij gaat het primaaa!

Liefs en dikke kussen!

Ps. Ik doe me best om de foto's te uploaden maar gaat niet echt met slechte verbinding! Sorrry... Als het me lukt dan zien jullie het vanzelf:)


  • 14 Februari 2014 - 14:31

    Jaap&Sandra:

    Wat een dilemma. Als je van risico houdt, dan kun je misschien beter naar Indonesië gaan. Het levensonderhoud is daar sowieso goedkoper, hoewel Bali wel duurder zal zijn. Als je blijft, gaat je geld sneller op en je ziet nog eens wat.
    Als je naar Indonesië gaat, doe dan de groeten aan je familie.Enne...selamat jalan!

    HvJ xxx

  • 14 Februari 2014 - 23:29

    Rin:

    Ja maar er is wt gebeurd in Indonesië weet niet exact wat heb het nieuws niet helemaal gevolgd maar hoorde het hier. We'll see xxxxhou van jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cradoc

Garnaal gaat de wijde wereld in!



Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Great Ocean Road

21 Februari 2014

See you Tassie!

13 Februari 2014

Tasmanie

13 Februari 2014

Echuca

05 Januari 2014

Melbourne
Rina

Dag lieve allemaal, Het gaat toch echt gebeuren, ik ga een tripje maken! Nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen. Weg uit mijn vertrouwelijke omgeving, op naar het onbekende! Via deze weg wil ik proberen om af en toe een update te schrijven. Lieve allemaal, ik ga jullie missen en succes met de winter=D X

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6969

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Garnaal gaat de wijde wereld in!

06 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: